Nieuwe biercampagne ’ter ere van knowhow en savoir-vivre van de Kinois’ (CongoForum)

KINSHASA – In Kinshasa werd 13 jaar geleden “Nkoyi, l’esprit kinois” gelanceerd. Nkoyi is een verfijnd pilsbier dat door de inwoners van Kinshasa (Kinois) wordt gesmaakt. Het blijft het bier waar de Congolezen van houden en dat ze verkiezen, meent Actualité.cd.

Bracongo (Brasseries du Congo) heeft nu een nieuwe campagne gelanceerd met een reclamefilm onder de naam “Kisasa Mabele Ya Nkoyi”. Op deze manier wil het bedrijf ervoor zorgen dat ‘Nkoyi’ een symbool blijft van ‘de knowhow en de savoir-vivre van de Kinois’.

Nkoyi is het nummer één-bier van Bracongo, het nummer één bier in Kinshasa, het meest gedronken bier in de hele Democratische Republiek Congo. “Deze reclamefilm is het hoogtepunt van het werk van alle teams achter dit geweldige bier waar jij en ik elke dag van genieten. We wilden in de loop van 2023 uitpakken met dit idee: dit is het nummer één-bier. Het idee is eigenlijk dat we niet alleen heel goed bier in dit flesje Nkoyi hebben gestopt, maar ook de ‘geest van Kinshasa’, alles wat deze stad zo rijk maakt, de dynamische jongeren, de creatieve jeugd, de veerkracht, dat alles zit in dit flesje en dat moet gevierd worden”, vertelt Pierre-Emmanuel Médard, gedelegeerd bestuurder van Bracongo.

De enthousiaste bedrijfsleider ziet Nkoyi als ‘een symbool van levensvreugde’. “In onze samenleving zijn er vaak bronnen van conflict en verdeeldheid, discussies over duizend en één onderwerpen, maar er is één onderwerp waarover geen discussie bestaat. Het is een element van nationale cohesie, een element van eenheid, iets dat ons samenbrengt ondanks al onze verschillen, we komen samen rond dezelfde waarden, de waarden die Nkoyi uitdraagt”.

Pathy Nsaraza, merkmanager bij Bracongo, zegt dat het de bedoeling is om de waarden van Kinshasa centraal te stellen: “De geest van Kinshasa is de positieve kant die we allemaal in elkaar zien, die kracht, die levenslust, dat verlangen om dingen te bereiken, die bereidheid om te vechten om dingen voor elkaar te krijgen, om te vechten door de wendingen van het leven. Dat is de geest van Kinshasa, en dat is wat we wilden uitbeelden en verwerken in de film, zodat iedereen zichzelf kan zien in het dagelijks leven en in hun dagelijkse strijd.”

Bracongo is een dochteronderneming van Brasseries et glacières internationales (BGI-groep), zelf een filiaal van de Franse Groupe Castel, opgericht door Pierre Castel. Het is momenteel leider op de Congolese brouwerijmarkt en zijn technologisch leiderschap voldoet aan de internationale normen. Wat wordt er allemaal gemaakt? Eau Vive-mineraalwater, World Cola-frisdranken, Top, D’jino, XXL Energy-energiedrank en bieren waaronder Skol, Tembo, Doppel Munich, 33 Export, Castel bier, Nkoyi Blonde, Nkoyi Black, Nkoyi Rumba, Beaufort Lager en Maison Castel wijnen en sterke dranken.

© CongoForum, 16.06.23 (rk)

Beeld – bron: 5598375/Pixabay

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.